Comarch ERP Optima

Moduły: Płace i Kadry

Comarch ERP Optima

Moduły: Płace i kadry

Comarch ERP Optima to wielomodułowy system do zarządzania dla firm który umożliwia dostosowanie do potrzeb i etapu rozwoju firmy.

Jest najchętniej wybieranym oprogramowaniem wśród biur rachunkowych i doradców podatkowych. Grono klientów korzystających z programu liczy przeszło 60 tysięcy firm, a dzięki pozytywnym opiniom użytkowników ciągle rośnie. Ponadto, jest to pierwszy i jak dotąd jedyny polski system zarządzania wyróżniony godłem „Teraz Polska”.

Moduły z grupy:

PŁACE I KADRY

COMARCH ERP Optima

Płace i Kadry

Czytaj więcej…

COMARCH ERP Optima

Płace i Kadry Plus

Czytaj więcej…

COMARCH ERP Optima

HRM

Czytaj więcej…

COMARCH ERP Optima

PPK

Czytaj więcej…

Comarch ERP Optima – Płace i Kadry

Obsługa działu kadrowo – płacowego wymaga bieżącego i regularnego śledzenia zmieniających się przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

Moduł jest zintegrowany z programem Płatnik, co umożliwia przesyłanie deklaracji ZUS do programu Płatnik. Jest także regularnie aktualizowany zapewniając błyskawiczną reakcję na zmieniające się wymogi. Charakteryzuje się także prostą obsługą, przejrzystością informacji i automatyzacją pracy przez co minimalizowane jest niebezpieczeństwo pojawienia się błędu podczas wykonywania operacji. O tym jakie funkcjonalności programu klient będzie wykorzystywał w swojej pracy – decydują jego potrzeby.

W każdym momencie możliwe jest rozszerzenie instalacji z modułu Płace i Kadry do Płace i Kadry Plus.

  • Zaewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia, w firmie i poza nią,
  • Tworzenie struktury podległościowej, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz poprzez aplikację Comarch ERP e-Pracownik,
  • Rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków i akordów,
  • Import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności,
  • Import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA),
  • Import elektronicznych zwolnień lekarskich,
  • Rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop,
  • Kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej),
  • Wybór metody odnotowywania czasu pracy pracowników (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc),
  • Rozliczanie nieobecności związanych z rodzicielstwem w połączeniu z pracą na część etatu,
  • Ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych,
  • Definiowanie niestandardowych składników wypłat, nieobecności oraz limitów nieobecności,
  • Tworzenie korekt do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci,
  • Podział wynagrodzenia pracownika na wypłatę gotówkową i/lub przelew na konto bankowe,
  • Rozliczanie umów cywilno-prawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami,
  • Powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, co umożliwia ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac,
  • Naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy,
  • Wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje,
  • Sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0,
  • Sporządzanie wydruków pomocniczych do raportów GUS,
  • Tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami,
  • Archiwizację wybranych formularzy kadrowych oraz archiwizację wypłat za wskazany okres,
  • Przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy Optima, w celu ich zaksięgowania,
  • Ewidencja umów B2B.

Comarch ERP Optima – Płace i Kadry Plus

Rozszerzenie modułu Płace i Kadry do Płace i Kadry Plus zwiększa funkcjonalności o wymienione poniżej.

  • Struktura organizacyjna, która pozwala przypisać pracowników do poszczególnych wydziałów,
  • Opcja powiązania listy płac z wybranym wydziałem,
  • Obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych: przynależność do PKZP, rejestracja składek (wkładów), przydzielanie zapomóg, udzielanie pożyczek z tworzeniem harmonogramów spłat, raportowanie,
  • Ewidencja i kontrola wysokości potrąceń (w tym komorniczych i alimentacyjnych),
  • Wykonywanie operacji dla wielu pracowników jednocześnie, m.in.: naliczanie limitów nieobecności, zmiana wartości wybranych pól w formularzu kadrowym, dodawanie nieobecności,
  • Możliwość obsługi kadrowo-płacowej dla pracowników wieloetatowych,
  • Rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą,
  • Rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych,
  • Automatyczne, okresowe naliczanie składników wynagrodzenia,
  • Możliwość odnotowania w kalendarzu obecności pracownika dowolnej liczby wejść/wyjść w różnych strefach czasu pracy w ciągu dnia,
  • Rozliczanie nadgodzin w okresie rozliczeniowym dłuższym niż 1 miesiąc oraz ewidencjonowanie odbioru czasu wolnego za nadgodziny,
  • Możliwość importu informacji o czasie przepracowanym rejestrowanych za pomocą czytników RCP,
  • Możliwość definiowania dodatków według indywidualnych wzorów klientów i łączenia ich w grupy,
  • Atrybuty – czyli cechy, za pomocą których można opisywać pracowników, wprowadzając dowolną liczbę dodatkowych informacji,
  • Funkcjonalność generowania opisu analitycznego dla poszczególnych składników wypłaty.

Comarch ERP Optima – HRM

Comarch HRM to osobisty panel każdego pracownika, umożliwiający zarządzanie nieobecnościami, urlopami i delegacjami. Aplikacja wspiera również procesy planowania pracy oraz umożliwia prowadzenie działań związanych z rozwojem zawodowym pracowników.

Dzięki pełnej integracji z modułami kadrowo-płacowymi systemów Comarch ERP, program pozwala na efektywne zarządzanie czasem pracy, pracą zdalną, kwalifikacjami pracowników, urlopami, nieobecnościami i delegacjami, a także na wprowadzenie elastycznego systemu oceny pracowników.

  • Planowanie pracy z uwzględnieniem realnie posiadanych zasobów,
  • Monitorowanie kwalifikacji pracowników,
  • Przegląd dokumentów pracowników – kwitki wypłaty, umowy cywilnoprawne, skierowania na badania okresowe, świadectwa pracy,
  • Zarządzanie urlopami i nieobecnościami,
  • Ustalanie planu pracy dla całego zespołu,
  • Zarządzanie pracą zdalną pracowników,
  • Drukowanie planu pracy (również dla wielu pracowników), przeprowadzanie walidacji reguł Kodeksu pracy – jedenastogodzinnej przerwy (odpoczynku dobowego), odpoczynku tygodniowego (35 – godzinnej przerwy), walidacji co czwartej wolnej niedzieli oraz doby pracowniczej,
  • Tworzenie ofert pracy, praktyk i staży,
  • Planowanie delegacji dla kierowców, dostawców, handlowców i innych pracowników wykonujących swoje obowiązki w terenie – w kraju i poza jego granicami,
  • Przyznawanie zaliczek i zatwierdzanie delegacji w każdym miejscu i o każdej porze dzięki aplikacji online Comarch HRM.

Comarch ERP Optima – PPK

Aplikacja Comarch PPK umożliwia obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie. Jest zintegrowana z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR.

Comarch PPK może działać również samodzielnie (Standalone) bądź może być uzupełnieniem dla innych systemów Comarch ERP Optima np. dla Biur rachunkowych

Kluczowymi funkcjonalnościami aplikacji są: możliwość ewidencjonowania danych uczestników PPK, comiesięcznego naliczania i ewidencjonowania składek oraz przesyłania ich do wybranej instytucji finansowej.

Comarch PPK zapewnia ochronę przed niedopełnieniem obowiązków poprzez wsparcie w regularnych wpłatach oraz właściwym prowadzeniu dokumentacji, upraszcza proces przekazywania danych pomiędzy pracownikiem, pracodawcą a instytucją finansową oraz umożliwia zebranie wszystkich ważnych informacji dotyczących PPK w jednym miejscu.

  • Uwzględnianie składek PPK podczas naliczania wypłat pracownikom,
  • Ustalanie wysokości składek PPK zarówno po stronie pracownika jak i pracodawcy,
  • Pełna automatyzacja procesów związanych z PPK oraz wszystkie informacje zebrane w jednym miejscu,
  • Automatyczny import pracowników do aplikacji działającej w wersji samodzielnej,
  • Wyszukanie i wysłanie z listy pracowników osób, których dane identyfikacyjne lub inne dane związane z uczestnictwem w PPK uległy zmianie,
  • Import informacji o transakcjach związanych z uczestnictwem pracowników w PPK, które instytucja finansowa jest zobowiązana przekazywać pracodawcy,
  • Wydruk deklaracji związanych z PPK: oświadczenie o zawartych umowach o prowadzenie PPK, deklaracje dotyczące wpłat podstawowych i dodatkowych do PPK oraz wnioski o dokonywanie wpłat na PPK i zawarcie umowy o prowadzenie PPK.

Dostępne moduły:

handel z magazynem

HANDEL Z MAGAZYNEM

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla handlu i obsługą magazynu
księgowość

KSIĘGOWOŚĆ

Zawiera moduły związane ze wsparciem działu księgowości
płace i kadry

PŁACE I KADRY

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla działu HR
biuro rachunkowe

ROZWIĄZANIA DLA BIUR RACHUNKOWYCH

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla biur rachunkowych
współpraca

CRM I SERWIS

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla biur rachunkowych
analizy i raporty

RAPORTOWANIE I ANALIZY

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla biur rachunkowych
sprzedaż w internecie

SPRZEDAŻ W INTERNECIE

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla biur rachunkowych
rozwiązania mobilne

APLIKACJE I ROZWIĄZANIA MOBILNE

Zawiera moduły związane ze wsparciem dla biur rachunkowych